Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

o przedszkolu kacik dla rodzicow zapisy do przedszkola to warto wiedziec galeria BIP iPrzedszkole kontakt
 
 

O przedszkolu

 
 
  hymn
  programy i metody
  zasady
  kadra
  plan dnia
  zajęcia dodatkowe
  finanse
  dokumenty

 

Zasady

Nasze standardy w pracy z dziećmi
1.
Dziecko decyduje, co je i ile je. Ma prawo do wyboru produktów. Ma stały dostęp do wody i jeżeli jest głodne może dostać jedzenie poza stałymi godzinami posiłków. Nie zmuszamy dzieci do jedzenia. Śniadania dzieci mają podane w formie mini szwedzkiego bufetu. Jest do wyboru białe i ciemne pieczywo, nabiał, wędlina, warzywa, płatki, mleko. Dzieci same komponują sobie kanapki, same wybierają rodzaj płatków, na jakie mają ochotę. Młodsze dzieci korzystają z pomocy nauczycielek w przygotowaniu kanapek, natomiast dzieci starsze starają się robić to samodzielnie. Obiad jest podzielony na dwie tury: najpierw podajemy dzieciom drugie danie, które kończy się deserem. Po dwóch godzinach - podawana jest zupa oraz kanapki. Do każdego posiłku jest dodawany owoc lub warzywa. Zależy nam, by dzieci poznały zasady zdrowego odżywiania się i by przygotowane dla nich posiłki były w pełni wartościowe i przystosowane do potrzeb małego człowieka.

2. Stwarzamy dziecku różnorodne formy odpoczynku z zachowaniem prawa dziecka do wyboru jego formy. Po obiedzie, we wszystkich grupach, prowadzone są zajęcia wyciszające, a w grupie 3-latków i 4-latków dzieci korzystają ze sjesty poobiedniej z możliwością snu. To czas relaksu przy łagodnej muzyce i słuchaniu opowiadań do poduszki. Jeśli dziecko nie ma ochoty na spanie, to nie śpi, przegląda wtedy książki, słucha opowiadań bądź muzyki i odpoczywa.

3. Dziecko, które ma potrzebę fizjologiczną nie musi pytać o zgodę na wyjście do toalety i spełnia potrzebę bez przeszkód. Dziecko ma prawo do pomocy, ale nie do wyręczania, intymności, spokoju, czystości.

4. Rodzic może uczestniczyć w codziennym życiu przedszkola według określonych zasad.

5. Stwarzamy warunki, aby każde dziecko mogło zaadoptować się w przedszkolu w takim czasie, w jakim tego potrzebuje – między innymi przez zajęcia adaptacyjne od maja do czerwca oraz w ostatnie dni sierpnia.

6. Dbamy o to, aby każdego dnia dzieci spędzały czas na świeżym powietrzu (latem dwa razy dziennie przed i po południu, zimą – przed południem). Wyjście na spacer to czas nie tylko relaksu, gier, sztafet, zabaw zespołowych czy swobodnych w naszym ogrodzie przedszkolnym, ale również czas budzenia zainteresowań badawczych. Obserwujemy pory roku, zjawiska atmosferyczne, drzewa, rośliny, napotkane zwierzęta, ludzi, samochody, domy. Obserwujemy, porównujemy, szukamy różnic lub podobieństw, opisujemy, badamy. Budzimy ciekawość i zachwyt otaczającym nas światem.

Dzieci biorą udział w całodziennych wycieczkach, podczas których nie tylko przebywają na powietrzu, ale także poszerzają wiedzę na różne tematy.

Dla dzieci z najstarszej grupy organizujemy kilkudniowy wyjazd zwany „Zielonym przedszkolem”.
 
 
 
 
 
studio graficzne reklamowe